Bredareds IF -glädje och gemenskap
Bredareds Idrottsförening
Fotboll

Föreningen har en (huvud-)styrelse och tre kommittéer; fotbollskommitté, orienteringskommitté och skidor-/motionskommitté. Dessa väljs tillsammans med revisiorer och valberedning av medlemmarna vid föreningens årsmöte i mars.

Årsmöte

Årsmöte ska enligt föreningens stadgar hållas innan mars månads utgång. Vid årsmötet väljer föreningens medlemmar de som ska sitta i styrelse och kommittéer.

Styrelse

Styrelsen har det övergripande ansvaret för föreningen och för att genomföra det medlemmarna via årsmötet beslutar. De huvudsakliga uppgifterna är ekonomi, anläggningar och personal. Protokoll från styrelsens möten finns under fliken Dokument.

Marita Haglund, ordförande

Gustav Larsson, sekreterare

Pernilla Jigbring,

Sven Bertilsson, vice ordförande

Oscar Hernandez

Johan Elmquist

Alva Johansson

Tobias Grimmergård

Johan Elmquist är adjungerande ledamot i styrelsen och föreningens kassör. Adjungerande innebär att styrelsen valt Johan.

Fotbollskommitté

Fotbollskommittén leder och samordnar fotbollsverksamheten för barn och ungdomar. Kommittén stöttar ledarna så att de har bra förutsättningar såsom utbildning, material, goda träningsmöjligheter. Kommittén ansvarar för verksamhetens ekonomi.

Oscar Hernandez, ordförande

Fredrik Ejderhall

Emelie Holmstrand, nyval
Ellen Freiholtz, nyval

Robin Ohlsson, nyval

Orienteringskommitté

Orienteringskommittén leder och samordnar orienteringsverksamheten. Kommittén ansvarar för verksamhetens ekonomi.

Niklas Krantz, ordförande

Leif Blomqvist

Johan Elmquist

Anders Graad

Niklas Hultgren

Anders Sörqvist

Skidor- och motionskommitté

Skidor- och motionskommittén ansvarar för våra vandringsleder och elljusspår. De ansvarar för våra skidspår vi kör upp på golfbanan, när snötillgången medger.

Jan-Olof Edman, ordförande

Sören Larsson

Anders Lindeblad

Börje Svensson

Revisorer

Revisorerna granskar styrelsens arbete bland annat via protokoll och granskar de ekonomiska transaktionerna och redovisningen. Revisorerna föreslår årsmötet om styrelsen ska få ansvarsfrihet för det gångna året, eller inte.

Lasse Björfjäll, ordinarie

Arne Persson, ordinarie

Henry Larsson, ersättare

Valberedning

Vid årsmötet föreslår valberedningen personer som kan ingå i styrelse och föreslår revisorer. Om kommittéerna har behov av hjälp av valberedningen stöttar valberedningen i det arbetet.

Kanske är du nyfiken på att arbeta i en styrelse eller en kommitté -tveka inte att höra av dig till info@bredaredsif.se.

Johan Skoglund

Bengt Larsson